سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکوت سبز
 
لینک دوستان

پیامک

شاید برای خیلی از مردم جالب باشد بدانند سیاسیونی که همیشه
چهره های خشک و رسمی آن ها را از پشت قاب تلویزیون دیده اند در زندگی شخصی و
روزمره خود چگونه اند و با تلفن های شخصی خود چگونه اس ام اس می فرستند .

خبرنگار
صراط پس از بررسی های مختلف و پرس و جو های فراوان توانست پیامک های
نوروزی تعدادی از مسئولین را به دست بیاورد که خواندن آن ها خالی از لطف
نیست .

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس

چرخش روزگار بر اندیشه هوشیار زنگ بیداریست . سال نو مبارک

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

عید سعید نوروز را به شما و خانواده محترمتان تبریک و تنهنیت عرض می کنم . برادر شما محسن رضایی

علیرضا زاکانی نماینده تهران در مجلس

با سلام و تبریک میلاد پیام آور کربلا . انشاالله امسال برای جنابعالی و خانواده محترم سالی سراسر خیر و برکت باشد.

علی عباسپور تهرانی نماینده تهران در مجلس

با سلام و تبریک عید نوروز سالی پر خیر و برکت توام با سلامتی عزت و سربلندیبرای شما و خانواده محترمتان آرزومندم.

محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس

خانه تکانی رسم همه منتظران بهار است در انتظار بهار دل ها مهدی زهرا(عج) خانه تکانی دل را فراموش نکنیم .نوروز 1391 مبارک.

علی بنایی نماینده مردم قم

با سلام و تبریک سال خوشی را برای شما آرزومندم

محمد رضا خباز عضو فراکسیون اقلیت مجلس

سال نو را به شما و خانواده محترم تبریک می گویم.

حمید بهبهانی مشاور رئیس جمهور

با سلام و احترام . هزاران سبد گل بهاری تقدیم به شما . سال نو به شما و خانواده محترم مبارک باد.

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون اقلیت مجلس هشتم و نماینده منتخب مجلس نهم

در بهار عشق می خواند زمین آواز مهر . نوروز و سال نو مبارک . شاد و سربلند باشید .

احسان قاضی زاده مدیرکل ارشاد استان تهران

در روزهای نخستین سال نو دعاگویتان در جوار امام هشتم هستم.

زهره الهیان نماینده مردم تهران

زیباترین بهار پایان انتظار است . با آرزوی سالی همراه با موفقیت و تندرستی و معنویت .

علاالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس

با سلام و سپاس و تبریک متقابل سال نو .

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه

زمستان نشانه جلال و بهار نماد جمال خداست . سالهای سال در آغوش محبت و دریای نعمتش باشید. عیدتان مبارک سلامت و شاد و سربلند باشید.

لاله افتخاری نماینده تهران در مجلس

سال نو مبارک

مهدی کوچک زاده نماینده تهران

هرچه در این بزم نشانت دهند / گر نستانی به از آنت دهند . عید مبارک

فرهاد تجری نماینده قصر شیرین در مجلس

الطاف الهی و سعادت شما را با تبریک سال نو آرزومندم

کامران باقری لنکرانی

زیباترین
بهارم پایان انتظار است / هرگاه رسد نگارم بهار در بهار است . تبریکات
صمیمانه خود را در این سال جدید تقدیم شما و خانواده محترمتان می کنم .

کاظم جلالی سخنگوی کمسیون امنیت ملی مجلس

با سلام . عید بر شما مبارک . سال خوبی داشته باشید .


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 7:15 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

سیزده بدر


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 7:2 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

جزیره اوکینهاوا

جزیره اوکیناوا در ژاپن به عنوان سالم‌ترین نقطه دنیا نام گرفته است چرا که حدود 457 نفر از آن‌ها بالای 100 سال دارند. متوسط امید به زندگی زنان در این جزیره 86 و مردان 78 سال است . نه تنها آن‌ها سن بالایی دارند بلکه با خوشحالی و سلامتی زندگی می‌کنند. برای مثال هنرمند رزمی کار سیکیچی اوهارا با 96 سال سن، قهرمان سابق سی ساله بوکس را شکست داد و یا زن 105 ساله‌ای مار سمی را با مگس کش کشت!

راز مردم اوکیناوا در دو چیز است : غذای آن‌ها و شیوه‌ی برخورد آن‌ها نسبت به زندگی!

مردم خوشحال اوکیناوا نگران غبار زمان بر روی چهره خود نیستند، استرس مفهوم بیگانه ای برای آن‌هاست. کشاورز 88 ساله که هنوز 11 ساعت بر روی زمین کار می‌کند می‌گوید: "من به ندرت عصبانی می‌شوم. خوشحال هستم چرا که از کارم لذت می‌برم و فکر می‌کنم آن داروی عمر طولانی است" .

مردم این جزیره ورزش را شیوه زندگی می‌دانند، هنرهای رزمی و رقص سنتی خود را در جوانی شروع می‌کنند و آن را در سراسر عمر خود ادامه می‌دهند و اکثر آن‌ها باغداری می‌کنند، احترام خاصی برای طبیعت قائل هستند و کمک به دیگران را وظیفه‌ی خود می‌دانند.

عادات غذایی مردم اوکیناوا نیز ارزش بازگو کردن دارد. غذای معمول آن‌ها بر اساس گوشت قرمز نیست بلکه برنج، ماهی و سبزیجات است.

 اوکینهاوا

پیرترین مردم

پیرترین مردم


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 6:23 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

روز تولد

رابطه روز تولد و شخصیت شماروان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید

فرض می کنیم که شما متولد 8 مهر 1355 هستید.مهر ماه هفتم (7) سال است پس :

2 = 1+1 = 11 = 0+7+3+1 = 1370 = 1355+7+8
شماره تولد 2 است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .
تفسیر اعداد :

1- خالق و مبتکر :

" یک" ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند، گاهی خود خواه می شوند. با این حال "یک" ها بشدت صادق و وفادارند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد میگیرند . همیشه دوست دارند حرف اول را بزنند و غالبا رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که "بهترین" باشند . در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن بزرگترین کمک به آنهاست ولی باید یاد بگیرند عقاید دیگران ممکن است بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را نیز بشنوند .

2- پیام آور صلح :

" دو" ها سیاستمدار به دنیا می آیند ! از نیاز دیگران خبر دارند و غالبا پیش از دیگران به آنها فکر می کنند . اصلا تنهایی را دوست ندارند . دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و می تواند آنها را به موفقیت در زندگی رهنمون سازد . اما از طرف دیگر ، چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند ترجیح می دهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتا خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها آنها را از دست ندهند .

3- قلب تپنده زندگی :

" سه " ها ایده آلیست هستند، بسیار فعال،اجتماعی،جذاب،رمانتیک وبسیار بردبار و پر تحمل .خیلی کارها را با هم شروع می کنند اما همه آنها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود رابه کار می گیرند. بسیار محبوب اجتماعی و ایده آلیست هستند اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقعگرایایه تری هم ببینند .

4- محافظه کار :

" چهار" ها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم و انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل می شوند که دقیقا بدانند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش می کنند. عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند . بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته و با خود مهربانتر باشند .

5- ناهماهنگ با جماعت :

" پنج" ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطر پذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود،غالبا برایشان درد سر ساز می شود. آنها عاشق تنوع هستند ودوست ندارند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند. تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند. سوالات آنها هرگز تمام نمی شود. آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمامی جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری ،تمامی حقایق را مد نظر قرار داده اند .

6- رمانتیک و احساساتی :

" شش" ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال می شوند که احساس مفید بودن کنند . یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان موثر است و آنها حس غریب برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند. بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی می شوند. عاشق هنرو موسیقی هستند .. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند."شش" ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند .

7- عاقل و خردمند :

" هفت" ها جستجو گر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست آمده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با اینکه در مورد همه چیز در زندگی سوال می کنند اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچگاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمی کنند و شعارآنها این است که به آرامی می توان مسابقه را برد. آنها فیلسوفهای آینده هستند؛ طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سوال بی جوابی ندارند . مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه !

8- آدم کله گنده :

" هشت " ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکل رفته و آن را حل می کنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستندو طرحهاو نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. مسوولیت افراد را بر عهده می گیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند. با شرایط ویژه ای این امکان رابه وجود می آورند که دیگران همیشه آنها را رئیس ببینند .

9- اجرا کننده و بازیگر :

" نه " ها ذاتا هنرمند هستند . بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج میکنند . با جذابیت ذاتی شان اصلا در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ کـس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.در حالات مختلف شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد . آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند اما خیلی وقتها از آینده خود بیمناک و نسبت به آن هراسان هستند. آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که می تواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 6:11 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]

 

دکتر الهی قمشه ای می گوید:

یکی از جذاب ترین تعبیرات "نفس و عشق"، قصه دیو و سلیمان است که از دیرباز در ادب پارسی به اشاره و تلمیح از آن یاد شده است.

قصه چنین است که سلیمان فرزند داود، انگشتری داشت که اسم اعظم الهی بر نگین آن نقش شده بود و سلیمان به دولت آن نام، دیو و پری را تسخیر کرده و به خدمت خود در آورده بود، چنان که برای او قصر و ایوان و جام ها و پیکره ها می ساختند (قرآن / سبأ / 13). این دیوان، همان لشکریان نفسند که اگر آزاد باشند، آدمی را به خدمت خود گیرند و هلاک کنند و اگر در بند و فرمان سلیمان روح آیند، خادم دولتسرای عشق شوند.

خاتم سلیمان

روزی سلیمان انگشتری خود را به کنیزکی سپرد و به گرمابه رفت. دیوی از این واقعه باخبر شد. در حال خود را به صورت سلیمان در آورد و انگشتری را از کنیزک طلب کرد. کنیز انگشتری به وی داد و او خود را به تخت سلیمان رساند و بر جای او نشست و دعوی سلیمانی کرد و خلق از او پذیرفتند (از آن که از سلیمانی جز صورتی و خاتمی نمی دیدند.) و چون سلیمان از گرمابه بیرون آمد و از ماجرا خبر یافت، گفت سلیمان حقیقی منم و آن که بر جای من نشسته، دیوی بیش نیست. اما خلق او را انکار کردند. و سلیمان که به ملک اعتنایی نداشت و درعین سلطنت خود را "مسکین و فقیر" می دانست، به صحرا و کنار دریا رفت و ماهیگیری پیشه کرد.

دلی که غیب نمایست و جام جم دارد
ز خاتمی که دمی گم شود، چه غم دارد؟
حافظ

اما دیو چون به تلبیس و حیل بر تخت نشست و مردم انگشتری با وی دیدند و ملک بر او مقرر شد، روزی از بیم آن که مبادا انگشتری بار دیگر به دست سلیمان افتد، آن را در دریا افکند تا به کلی از میان برود و خود به اعتبار پیشین بر مردم حکومت کند. چون مدتی بدین سان بگذشت، مردم آن لطف و صفای سلیمانی را در رفتار دیو ندیدند و در دل گفتند :

که زنهار از این مکر و دستان و ریو
به جای سلیمان نشستن چو دیو

و به تدریج ماهیت ظلمانی دیو بر خلق آشکار شد و جمله دل از او بگردانیدند و در کمین فرصت بودند تا او را از تخت به زیر آورند و سلیمان حقیقی را به جای او نشانند که به گفته ی حافظ:

اسم اعظم بکند کار خود ای دل خوش باش
که به تلبیس و حیل، دیو سلیمان نشود
و
بجز شکر دهنی، مایه هاست خوبی را
به خاتمی نتوان زد دم از سلیمانی

و به زبان مولانا:

خلق گفتند این سلیمان بی صفاست
از سلیمان تا سلیمان فرق هاست

و در این احوال، سلیمان همچنان بر لب بحر ماهی می گرفت. روزی ماهی ای را بشکافت و از قضا، خاتم گمشده را در شکم ماهی یافت و بر دست کرد.

سلیمان به شهر نیامد، اما مردم از این ماجرا با خبر شدند و دانستند که سلیمان حقیقی با خاتم سلیمانی، بیرون شهر است. پس در سیزده نوروز بر دیو بشوریدند و همه از شهر بیرون آمدند تا سلیمان را به تخت باز گردانند. و این روز، بر خلاف تصور عامه، روزی فرخنده و مبارک است و به حقیقت روز سلیمان بهار است. و نحوست آن کسی راست که با دیو بسازد و در طلب سلیمان از شهر بیرون نیاید.

و شاید رسم ماهی خوردن در شب نوروز، تجدید خاطره ای از یافتن نگین سلیمان ورمزی از تلاش انسان برای وصول به اسم اعظم عشق باشد که با نوروز و رستاخیز بهار همراه است و از همین روی، نسیم نوروزی نزد عارفان همان نفس رحمانی عشق است که از کوی یار می آید و چراغ دل را می افروزد:

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی
از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بیافروزی

 

 


[ جمعه 91/1/11 ] [ 11:59 صبح ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

در هر مورد که خودم و شما بخواهید
موضوعات وب
لینک های ویژه
| خرید 
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 203332