سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکوت سبز
 
لینک دوستان

جزیره اوکینهاوا

جزیره اوکیناوا در ژاپن به عنوان سالم‌ترین نقطه دنیا نام گرفته است چرا که حدود 457 نفر از آن‌ها بالای 100 سال دارند. متوسط امید به زندگی زنان در این جزیره 86 و مردان 78 سال است . نه تنها آن‌ها سن بالایی دارند بلکه با خوشحالی و سلامتی زندگی می‌کنند. برای مثال هنرمند رزمی کار سیکیچی اوهارا با 96 سال سن، قهرمان سابق سی ساله بوکس را شکست داد و یا زن 105 ساله‌ای مار سمی را با مگس کش کشت!

راز مردم اوکیناوا در دو چیز است : غذای آن‌ها و شیوه‌ی برخورد آن‌ها نسبت به زندگی!

مردم خوشحال اوکیناوا نگران غبار زمان بر روی چهره خود نیستند، استرس مفهوم بیگانه ای برای آن‌هاست. کشاورز 88 ساله که هنوز 11 ساعت بر روی زمین کار می‌کند می‌گوید: "من به ندرت عصبانی می‌شوم. خوشحال هستم چرا که از کارم لذت می‌برم و فکر می‌کنم آن داروی عمر طولانی است" .

مردم این جزیره ورزش را شیوه زندگی می‌دانند، هنرهای رزمی و رقص سنتی خود را در جوانی شروع می‌کنند و آن را در سراسر عمر خود ادامه می‌دهند و اکثر آن‌ها باغداری می‌کنند، احترام خاصی برای طبیعت قائل هستند و کمک به دیگران را وظیفه‌ی خود می‌دانند.

عادات غذایی مردم اوکیناوا نیز ارزش بازگو کردن دارد. غذای معمول آن‌ها بر اساس گوشت قرمز نیست بلکه برنج، ماهی و سبزیجات است.

 اوکینهاوا

پیرترین مردم

پیرترین مردم


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 6:23 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

در هر مورد که خودم و شما بخواهید
موضوعات وب
لینک های ویژه
| خرید 
امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 50
کل بازدیدها: 203288