سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سکوت سبز
 
لینک دوستان

مطهری یک انسان کامل بود که درشناخت خود و خالق حرکت کرد و با الگو گرفتن از سیره نبوی و سیره ائمه اطهار در زندگی خود تماشاگه راز بزرگان دین شد و گفتارهای معنوی روح حماسه حسینی را در خود پرورش داد و با درک صحیح از اسلام و مقتضیات زمان در ادامه راه نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر پیرامون انقلاب اسلامی تحقیق نموده و برای تحقق آن پیرامون جمهوری اسلامی ، جهاد نمود و با جاذبه و دافعه علی (ع) مقابل ظلم و ستم ایستاد تا عدل الهی اجرا شود و زمینه ای شود جهت قیام و انقلاب مهدی (عج) و در این راه از شهید شدن نهراسید، چرا که انسان و سرنوشت را می دانست و به زندگی جاوید و حیات اخروی یقین کامل داشت.
مطهری چون خدمات متقابل اسلام و ایران را می دانست و مظلومیت امامت و رهبری را فهمیده بود جهت حمایت از ولاء ها و ولایت ها خود را اماده کرد و در این مسیر با راه های علل گرایش  به مادیگری  مبارزه کرد تا احیاء تفکر اسلامی شود.
او چون تکامل اجتماعی انسان را می دانست و می خواست که زنان و مردان جامعه تکامل پیدا نمایند، به دفاع از حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب مهیا شد. اگر چه در این مسیر حقوق بشریها دو از محکومیت می زدند اما او چون با علوم اسلامی آشنایی داشت و فلسفه اخلاق را می دانست، هدف زندگی خود را فراموش نکرد و در مقابل داستانهای دروغین حقوق بشری ها ایستاد تا داستان راستان تحقق پیدا کرد.
مطهری در مقابل کسانی که دم از جدایی دین از سیاست می زدند و نمی دانستند مدیریت و رهبری در اسلام چگونه است اعلام کرد که خورشید دین هرگز غروب نمی کند او در مقابل کسانی که هنوز تعلیم و تربیت در اسلام را فرا نگرفته بودند و فریاد تخصص در مقابل تعهد را سر می دادند از پیامبر  امی دفاع کرد چرا که او ختم نبوت نمود و خاتمیت او در الغدیر خداوند تایید نمود.
مطهری با جهان بینی اسلامی نقدی بر مارکسیسم زد و با منطق و فلسفه ـ کلام و عرفان ـ فقه و اصول و حکومت عملی در مقابل مقالات روش رئالیسم حاشیه زد. وبلاخره مطهری در راه مبارزع با جهان بینی مادی و تحقق جهان بینی توحیدی و با کمک امدادهای غیبی و آشنایی با قرآن در شرح مبسوط منظومه با خون خود ارزش والای انسان در قر/ان را در جامعه و تاریخ معرفی نمود.
دوستان خوب با دقت در متن بالا به آسانی  می توانید آثار شهید مطهری را از لابه لای متن پیداکنید. اگه دوست داشتید اسم این آثار را برای من در نظرات خود بنویسید. دست مریزاد.


[ سه شنبه 89/2/14 ] [ 5:59 عصر ] [ همسایه شما ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

در هر مورد که خودم و شما بخواهید
موضوعات وب
لینک های ویژه
| خرید 
امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 202899